Bendera Israel Laris

Posted by Ramlan Sabtu On Saturday, June 19, 2010

Israel Menjana Pendapatan Melalui Jualan Bendera

19 Jun - Disebalik kutukan dan kecaman dunia terhadap negara zionis Israel, Israel meraih popularitinya tersendiri hasil tindakan tersebut.

Israel, semenjak awal Jun lalu telah berjaya mencatatkan statistik tertinggi dunia jualan bendera sepanjang 62 tahun penubuhan negara haram itu.

Penjualan bendera negara Yahudi itu mengatasi jualan bendera negara-negara lain termasuk bendera negara yang melayakkan diri ke Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan.

Shimon Peres, presiden Israel dalam kenyataannya mengucapkan terima kasih kepada seluruh pemimpin dunia kerana telah membeli bendera negara itu walau apa jua tujuannya.

"Bendera Israel telah mencapai permintaan tinggi sama seperti petrol dan ipad. Tidak ada apa lagi yang boleh diperkatakan melainkan kebanggaan saya," ujarnya.

Ianya bermula rentetan daripada tindakan Tentera Pertahanan Israel (IDF) menawan kapal MV Rachel Corrie. Bendera Israel menjadi bahan tunjuk perasaan masyarakat dunia apabila digunakan untuk menunjukkan protes terhadap tindakan kejam negara itu yang membunuh aktivis kemanusiaan ke Gaza.

Kebanyakkan bendera Israel yang dibeli, dibakar oleh penunjuk perasaan sewaktu demonstrasi. Selain dibakar, ianya turut boleh dijadikan alas kaki dan jubah Yahudi.

Kapal Rachel Corrie milik Malaysia membawa 1,500 tan pelbagai bantuan termasuk perubatan, bahan binaan, makanan dan pakar motivasi negara, Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah sebagai bekalan kemanusiaan untuk penduduk Gaza.

0 comments

Post a Comment