Gara-gara Kalah

Posted by Ramlan Sabtu On Thursday, June 17, 2010

Geram Switzerland menang, bapa cedera di hidung.

17 Jun - Oleh kerana geram Switzerland menang 1-0 ke atas Sepanyol dalam perlawanan bola sepak Piala Dunia malam tadi, seorang remaja telah bertindak melepaskan kala jengking (gambar) peliharaannya sehingga melantun mencederakan hidung bapanya.

Syu Fee Wong, 63, dari Ladang Chin Teck di Gua Sampot mengalami pendarahan yang banyak apabila lubang hidung kanannya terkena serpihan bisa kala jengking tersebut, sehingga urat saraf untuknya menghidu dikatakan terputus.

Beliau kemudiannya dirawat di Hospital Gua Sampot dan menerima 16 jahitan.

Kejadian tersebut berlaku pada 5 pagi ketika beliau sedang bersiap-siap untuk ke kebunnya. Anak sulungnya yang baru bangun tidur, Syu Ham Feh, 40, terus membuka komputer ribanya untuk memeriksa keputusan perlawanan antara Sepanyol dan Switzerland.

Kecewa dengan kekalahan Sepanyol, anaknya telah menerpa akuarium yang menyimpan kala jengking peliharaannya dan secara tidak sengaja terbaling salah seekor kala jengking ke arahnya.

"Serpihan sengat haiwan kemudianya tercucuk di hidung saya. Saya ketika itu duduk berhampiran dapur di ruang tamu," katanya ketika ditemui di hospital berkenaan.

Wong berkata pada mulanya beliau tidak menyedari sengatan kala jengking terkena hidungnya, tetapi setelah menghidupkan enjin motorsikalnya, beliau sedar sewaktu makan sarapan tadi, beliau gagal untuk menghidu bau roti bakar dengan lubang hidung kanannya.

"Mujur saya sempat menjerit memarahi kala jengking saya menggenai perkara itu sebelum saya bergegas ke rumah jiran bagi mendapat bantuan untuk dihantar ke hospital."

Kala jengking peliharaan keluarga Wong telah ditahan reman untuk siasatan atas cubaan mencederakan pemeliharanya.

0 comments

Post a Comment